Opinnot edessä - kuinka pääsee alkuun

Ilmoittautuminen avoimen yliopiston opintoihin on käynnissä. Oletko jo ilmoittautunut vai harkitsetko vielä? Ehkä aiemmista opinnoistasi on jo vierähtänyt tovi tai ehkä aloittelet ensimmäisiä korkeakoulutason opintojasi? Niin tai näin, lue tämä juttu, niin tiedät kuinka pääset alkuun opinnoissasi mahdollisimman sujuvasti.

Tämän jutun jälkeen tiedät myös, että et ole opintojesi kanssa yksin, vaan tukea opiskeluun ja apua pulmatilanteisiin on saatavilla!

Infoja uusille opiskelijoille

Avoimen yliopiston infoissa käydään läpi yleisiä avoimen yliopiston opiskeluun ja käytänteisiin liittyviä asioita. Infot järjestetään etäyhteydellä, eikä niihin tarvitse ilmoittautua erikseen. Järjestämme kaksi samansisältöistä infoa, joiden ajankohdat ovat:

• 22.8. klo 17.00 alkaen. Liity tilaisuuteen tästä.
  • 7.9. klo 17.00 alkaen. Liity tilaisuuteen tästä.

Jos tiedonhaku ja kirjaston käyttö mietityttää, Oulun yliopiston kirjasto järjestää kirjaston käytön opastusta avoimen yliopiston opiskelijoille. Infossa tutustutaan kirjaston palveluihin avoimen yliopiston opiskelijoille sekä tutustutaan tiedonhakuun ja OULA-tietokannan käyttöön. Infoja on kaksi samansisältöistä, voit valita sinulle sopivamman ajankohdan:

• Kirjaston käytön opetus 1 to 22.8.2024 klo 17–19
  • Kirjaston käytön opetus 2 to 12.9.2024 klo 17–19

Kirjastoinfoihin pääset liittymään tästä linkistä.

Avoimen väylältä tutkinto-opiskelijaksi?

Jos havittelet tai suunnittelet hakevasi tutkinto-opiskelupaikkaa avoimen väylän kautta, kannattaa osallistua Avoimen väylän infoon, jossa käsitellään erityisesti avoimen väylän opintoihin liittyviä teemoja, kuten väylällä opiskelu, suoritusajat ja mahdolliset ongelmatilanteet väyläopinnoissa.

Info järjesetetään 29.8. klo 17. Liity tilaisuuteen tästä.

Opiskelutaitowebinaarit ja teemohjaukset opiskelun ja hyvinvoinnin tukena

Avoimen yliopiston neuvonta- ja ohjauspalvelut järjestävät Opiskelutaitowebinaareja sekä teemaohjauksia hyödyllisistä opiskelutaitoihin ja -hyvinvointiin liittyvistä aiheista. Syksyn ensimmäinen

Opiskelutaitowebinaari pidetään 28.8. klo17-18 ja webinaarin aiheena on

KUINKA TAKLATA ALOITTAMISEN VAIKEUS?
Webinaarissa käydään läpi vinkkejä siihen, kuinka päästä alkuun, kun työskentelyn aloittaminen takkuaa ja kurssimateriaaleihin tarttuminen tuntuu vaikealta. Webinaariin ei tarvitse ilmoittautua.

Pääset osallistumaan webinaariin tästä linkistä

Mikäli avoimen yliopiston info jäi väliin tai muuten kaipaat lisäohjeistusta opiskelun tietojärjestelmiin, järjestämme aiheeseen liittyvän teemaohjauksen 17.9. klo 17-18

Uudessa OPISKELUN TIETOJÄRJESTELMÄT – MIKÄ, MITEN, MIKSI? -teemaohjauksessa käydään vuorovaikutteisesti läpi Mitä ovat Peppi, Moodle, Zoom ja O366 sekä miten ja mihin niitä käytetään. Teemaohjauksessa tutustut opiskelussa tarvittaviin tietojärjestelmiin ja saat vinkkejä niiden käyttöön.

Ilmoittaudu teemaohjaukseen viimeistään 13.9.

Älä jää yksin!

Neuvonta- ja ohjauspalveluiden sivuilta löydät paljon hyödyllistä tietoa opiskelutaitoihin ja hyvinvointiin liittyvistä aiheista. Sivuilta löydät lisätietoa mm.

• Avoimen yliopiston ja kirjaston infoista sekä mahdolliset infotallenteet
  • Opiskelutaitowebinaareista
  • Teemaohjauksista
  • Opiskelutaidot haltuun -opintojaksosta
  • Opiskelutaitojen ja -hyvinvoinnin materiaalipankista

Myös avoimen yliopiston suunnittelijat ja koulutusassistentit ovat apunasi mm. opintoneuvontaan, ilmoittautumisiin ja opintorekisteriotteisiin liittyvissä asioissa. Kaikki avoimen työntekijät tavoitat palveluosoitteestamme avoin.yliopisto@oulu.fi. Palvelun nopeuttamiseksi mainitse jo viestin otsikossa, mitä koulutusalaa asiasi koskee, ja viestissä kuvaa asiasi mahdollisimman tarkasti.

Tervetuloa opiskelemaan!

Viimeksi päivitetty: 13.8.2024