Avoimen yliopiston neuvonta- ja ohjauspalvelut

Oulun yliopiston avoin yliopisto tarjoaa opiskelijoilleen neuvontaa ja ohjausta liittyen avoimen yliopiston toimintatapoihin, opintojen suunnitteluun ja opiskelutaitoihin. Tälle sivulle on koottu tietoa avoimen yliopiston opiskelijoille tarkoitetuista neuvonta- ja ohjauspalveluista.

Tapahtumakalenteri

Oulun yliopiston avoimen yliopiston neuvonta- ja ohjauspalvelut järjestävät pitkin lukuvuotta erilaisia ohjaustapahtumia avoimen yliopiston opiskelijoille ja opinnoista kiinnostuneille. Ohjaustapahtumissa käsitellään muun muassa opiskelutaitoihin ja opiskeluhyvinvointiin liittyviä teemoja. Kaikki lukuvuoden ohjaustapahtumat kootaan tapahtumakalenteriin, josta näet kootusti tapahtumien ajankohdat ja aiheet.

SYKSY 2024
Pvm Klo Tapahtuma Ilmoittaudu
28.8. 17-18 Opiskelutaitowebinaari:
Kuinka taklata aloittamisen vaikeus?
Ei ennakkoilmoittautumista!
Osallistu webinaariin tästä
17.9. 17-18 UUTUUS!
Teemaohjaus:
Opiskelun tietojärjestelmät – mikä, miten, miksi?
Ilmoittaudu viimeistään 13.9.
9.10. 17-18 Teemaohjaus:
Opintojen suunnttelu ja ajankäyttö
Ilmoittaudu viimeistään 7.10.
19.11. 17-18 Teemaohjaus:
Stressi haltuun!
Ilmoittaudu viimeistään 15.11.
KEVÄT 2025
22.1. 17-18 Opiskelutaitowebinaari:
Kuinka palauttaa kadonnut keskittymiskyky?
Ei ennakkoilmoittautumista!
Osallistu webinaariin tästä
18.2. 17-18 Teemaohjaus:
Motivaatio hukassa?
Ilmoittaudu viimeistään 14.2.
19.3. 17-18 UUTUUS!
Teemaohjaus:
Parempaa palautumista
Ilmoittaudu viimeistään 17.3.

Infotilaisuudet

Lukuvuoden 2024-2025 infotilaisuudet

Tähän osioon on koottu tietoa avoimen yliopiston opiskelijoille tarkoitetuista infotilaisuuksista. Kaikki tilaisuudet järjestetään etäyhteydellä, eikä niihin tarvitse ilmoittautua ennakkoon. Tilaisuuksien materiaalit ja tallenteet julkaistaaan jälkikäteen tässä osiossa. Tiedot päivitetään asteittain kevään ja kesän 2024 aikana.

Ohjaus

Maksutonta opiskelutaitojen ja -hyvinvoinnin ohjausta

Oulun yliopiston avoimen yliopiston neuvonta- ja ohjauspalvelut järjestää erilaisia avoimen yliopiston opiskelijoille suunnattuja ohjaustapahtumia. Lisätietoa tapahtumista saat allaolevasta haitarista. Lukuvuoden 2024-2025 ohjaustapahtumat päivittyvät sivuille kevään 2024 aikana.

Opiskelutaidot haltuun -opintojakso

Ota opiskelutaidot haltuun ennen opintojen alkua!

Epävarmuus omien opiskelutaitojen riittävyydestä voi vaikuttaa kokemukseen omista mahdollisuuksista selviytyä opinnoista. Opiskelutaidot haltuun -kurssi tuo tukea ja varmuutta opintojen aloittamiseen!

Kurssilla pääset kehittämään opiskelu- ja tiedonhankitataitojasi sekä saat vinkkejä opiskeluhyvinvoinnin edistämiseen ja ylläpitämiseen. Voit suorittaa opintojakson omaan tahtiisi.

Kohderyhmä: Kurssin suorittamista suositellaan etenkin opintokokonaisuuksien (perus- ja/tai aineopintojen) suorittajille, väyläopiskelijoille sekä kaikille, jotka haluavat kehittää opiskelutaitojaan ja parantaa opiskeluhyvinvointiaan.

Ilmoittautuminen opintojaksolle on avoinna! Voit ilmoittautua ja suorittaa opintojakson joustavasti lukuvuoden aikana.

Opiskelun tuen materiaalipankki

Monipuolisesti materiaalia itseopiskeluun

Materiaalipankkiin on koottu monipuolisesti tietoa tukemaan opiskelujasi sekä opiskeluhyvinvointiasi. Materiaalin ovat tuottaneet Oulun yliopiston opintopsykologit. Kaikki materiaalit ovat vapaassa käytössäsi!