Avoimen yliopiston neuvonta- ja ohjauspalvelut

Oulun yliopiston avoin yliopisto tarjoaa avoimen opiskelijoille neuvontaa ja ohjausta liittyen avoimen yliopiston toimintatapoihin, opintojen suunnitteluun ja ajanhallintaan. Tälle sivulle on koottu tietoa avoimen yliopiston opiskelijoille tarkoitetuista neuvonta- ja ohjauspalveluista.

Tapahtumakalenteri

Tässä näet Oulun yliopiston avoimen yliopiston neuvonta- ja ohjauspalveluiden tarjoamat ohjaustapahtumat lukuvuonna 2023-2024

Pvm Klo Tapahtuma Ilmoittaudu

Syksy 2023

28.8. 17-18 Opiskelutaitowebinaari:
Kuinka taklata aloittamisen vaikeus?
Ei ennakkoilmoittautumista! Osallistu webinaariin tästä.
19.9. 17-18.30 Etätyöpaja: Keinoja aloittamisen vaikeuden taklaamiseksi Ilmoittaudu viimeistään 15.9.
17.10 17-18 Teemaohjaus: Ajankäyttö ja opintojen suunnittelu Ilmoittaudu viimeistään 13.10.
29.11. 17-18 Teemaohjaus: Stressi haltuun! Ilmoittaudu viimeistään 24.11.

Kevät 2024

16.1. 17-18 Teemaohjaus: Motivaatio hukassa? Ilmoittaudu viimeistään 12.1.
15.2. 17-18 Opiskelutaitowebinaari: Kuinka palauttaa kadonnut keskittymiskyky? Ei ennakkoilmoittautumista.
Osallistu webinaariin tästä.
20.3. 17-18.30 Etätyöpaja: Keinoja parempaan keskittymiseen Ilmoittaudu viimeistään 15.3.

Ohjaus

Maksutonta opiskelutaitojen ja -hyvinvoinnin ohjausta

Oulun yliopiston avoimen yliopiston neuvonta- ja ohjauspalvelut järjestää erilaisia avoimen yliopiston opiskelijoille suunnattuja ohjaustapahtumia. Listätietoa tapahtumista saat allaolevasta haitarista.

Opiskelutaidot haltuun -opintojakso

Ota opiskelutaidot haltuun ennen opintojen alkua!

Epävarmuus omien opiskelutaitojen riittävyydestä voi vaikuttaa kokemukseen omista mahdollisuuksista selviytyä opinnoista. Opiskelutaidot haltuun -kurssi tuo tukea ja varmuutta opintojen aloittamiseen!

Kurssilla pääset kehittämään opiskelu- ja tiedonhankitataitojasi sekä saat vinkkejä opiskeluhyvinvoinnin edistämiseen ja ylläpitämiseen. Voit suorittaa opintojakson omaan tahtiisi.

Kohderyhmä: Kurssin suorittamista suositellaan etenkin opintokokonaisuuksien (perus- ja/tai aineopintojen) suorittajille, väyläopiskelijoille sekä kaikille, jotka haluavat kehittää opiskelutaitojaan ja parantaa opiskeluhyvinvointiaan.

Ilmoittautuminen opintojaksolle on avoinna! Voit ilmoittautua ja suorittaa opintojakson joustavasti lukuvuoden 2023-2024 aikana.

Infotilaisuudet

Lukuvuoden 2023-2024 infotilaisuuksien ajankohdat

Tähän osioon on koottu tietoa avoimen yliopiston opiskelijoille tarkoitetuista infotilaisuuksista. Kaikki tilaisuudet järjestetään etäyhteydellä, eikä niihin tarvitse ilmoittautua ennakkoon. Tilaisuuksien materiaalit ja tallenteet julkaistaaan jälkikäteen tässä osiossa.

Opiskelun tuen materiaalipankki

Monipuolisesti materiaalia itseopiskeluun

Materiaalipankkiin on koottu monipuolisesti tietoa tukemaan opiskelujasi sekä opiskeluhyvinvointiasi. Materiaalin ovat tuottaneet Oulun yliopiston opintopsykologit. Kaikki materiaalit ovat vapaassa käytössäsi!