Kuinka taklata aloittamisen vaikeus? Opiskelutaito-webinaari tulossa!

Avoin yliopisto järjestää kaikille avomien ja maksuttoman opiskelutaito-webinaarin 16.3. klo 17-18! Webinaarissa käsitellään aihetta, kuinka taklata aloittamisen vaikeus.

Hyvät opiskelutaidot tukevat ja edistävät oppimista ja opiskelua. Opiskelutaidot ovat joukko taitoja muiden taitojen joukossa. Opiskelemaan ja oppimaan voi siis oppia harjoittelemalla! Oulun yliopiston avoin yliopisto tarjoaa kaikille avoimen ja maksuttoman Opiskelutaito-webinaarin osana Avoimen foorumin opetuksen ja ohjauksen kehittämistyötä.

Opiskelutaidot ovat tärkeitä opinnoista suoriutumisen kannalta. Yliopisto-opinnoissa keskeisiä opiskelutaitoja ovat mm. seuraavat taidot:

Oppimistaidot ovat taitoja, joita tarvitaan oppimiseen. Oppimistaitoja ovat esimerkiksi taito lukea ja kirjoittaa akateemista tekstiä, tiedonhankintataidot ja vuorovaikutus- sekä ryhmätyötaidot.

Ajanhallintataidot ovat tärkeitä, jotta opinnot sujuisivat aikataulussa ja suunnitelmien mukaan. Niitä tarvitaan mm. opintojen suunnittelussa, aikataulutuksessa ja priorisoinnissa. Myös työskentelyn aloittaminen sekä opintojen vaatimien tehtävien tekeminen annetussa ajassa vaativat hyviä ajanhallintataitoja.

Hyvinvointitaidot. Opiskelukyvyllä on suuri merkitys siihen, kuinka opintosi etenevät, millaisia opiskelutuloksia voit saada aikaan ja siihen, kuinka mielekkääksi opintosi koet. On tärkeää mm. pystyä myös rentoutumaan kiireen keskellä sekä huolehtia riittävästä palautumisesta

Motivaation rakentamistaidot auttavat ymmärtämään, kuinka omalla toiminnalla voi vaikuttaa opiskelumotivaatioon. Motivaation taso voi vaihdella tilanteen, ympäristön ja tehtävän mukaan. Kuinka saat motivoitua itsesi työskentelemään silloinkin, kun tehtävän aloittaminen tuntuu vaikealta?

Opiskelutaito-webinaari: Kuinka taklata aloittamisen vaikeus?

Avoin yliopisto tarjoaa kaikille avoimen Opiskelutaito-webinaarin. Tällä kerralla käsittelemme aihetta Kuinka taklata aloittamisen vaikeus. Webinaarissa käydään läpi vinkkejä siihen mitä voi tehdä, jos opiskelun aloittaminen takkuaa ja kurssimateriaaleihin tarttuminen tuntuu vaikealta? Webinaariin pääset liittymään tämän uutisen linkistä, ei ennakkoilmoittautumista!

Aika: 16.3. klo 17-18
Aihe: Kuinka taklata aloittamisen vaikeus?
Paikka: Etäyhteydellä Zoomissa

Meeting ID: 642 1912 2508
Passcode: 749453

Tarvitsetko tukea opiskelutaitojen kehittämiseen?

Oulun yliopiston avoin yliopisto järjestää avoimen yliopiston opiskelijoille maksuttomia teemaohjauksia ja etätyöpajoja oppimistaitoihin liittyen. Tutustu kevään 2023 ohjauskalenterin tapahtumiin avoimen yliopiston neuvonta- ja ohjauspalveluiden sivulta!

Viimeksi päivitetty: 24.2.2023