Tietojohtaminen sosiaali- ja terveydenhuollossa (AVOIN YO)

5 op, Lukuvuosi 2024-2025, AY00AR66

Opintojaksolla syvennyt tiedolla johtamisen keskeisiin käsitteisiin ja malleihin, näyttöön perustuvan toiminnan johtamiseen sekä tiedolla johtamisen edellytyksiin ja merkitykseen sosiaali- ja terveydenhuollossa.
Opinto kuuluu myös opintokokonaisuuteen Kestävyyttä johtamiseen sosiaali- ja terveydenhuollossa, 25 op.

08.08.2024 - 02.10.2024

Koulutusala

Terveys- ja hyvinvointialat

Terveystieteet

Maksuton

Koulutuksen kuvaus

Tietojohtamisen, tiedonhallinnan ja tiedolla johtamisen keskeiset käsitteet ja mallit sosiaali- ja terveydenhuollossa , tiedonhallinnan lähestymistavat ja tiedonhallinnan prosessit, ​tietoon pohjautuva päätöksenteko ja näyttöön perustuvan toiminnan johtaminen, ​tieto- ja viestintäteknologian käyttö tiedolla johtamisessa ja tiedolla johtamisen edellytykset ja merkitys sosiaali- ja terveydenhuollossa​.