Lohkoketjujen perusymmärrys liiketoiminnassa MOOC (AVOIN YO)

2 op, Academic Year 2024-2025, AY00AQ17

This course reveals to the participant how blockchains operate. The course leads the student to understand the very basics of blockchain technology and the applications we have now and will have potentially in the future around the technology.

Katso lisätietoja opintojakson englanninkieliseltä sivulta: A Basic Understanding of Blockchain in Business MOOC (OPEN UNI) ECTS 2 credits

Lohkoketjut

08.08.2024 - 31.07.2025

Koulutusala

Kauppa, hallinto ja oikeustieteet

Kauppatieteet

Ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen avoinna
Ilmoittautuminen päättyy 31.07.2025
Siirry kurssin DigiCampus-ympäristöön tästä

Koulutuksen kuvaus

Kurssin tavoitteena on tarjota osallistujille perustietoa lohkoketjuteknologiasta ja sen mahdollisuuksista edistää kestäviä liiketoimintakäytäntöjä. Kurssi pureutuu siihen, mikä lohkoketju oikeastaan on ja miten ne toimivat erilaisissa tilanteissa. Kurssilla opitaan, miten turvallisuus, kaupankäynti ja tietojen hallinta liittyvät lohkoketjuihin sekä miten luottamus osapuolten välillä toimii lohkoketjuteknologioissa. Kurssilla opiskelija oppii myös kryptovaluutoista, kuten Bitcoinista, Ethereumista ja vaihtoehtoisista kryptovaluutoista ja siitä, miten ne muokkaavat rahamaailmaa hajautettuina maksu- ja vaihtovälineinä.