Digital Platforms and Analytics
5 op,
Lukuvuosi 2024-2025,
BO00AJ49-3001
Kuinka hyödyntää digitaalisilta alustoilta kerättyä tietoa?
Tällä kurssilla opit analysoimaan verkkoalustoiden digitaalista dataa sekä höydyntämään analysoimaasi tietoa monipuolisesti, ja saat vastauksia esimerkiksi seuraaviin kysymyksiin:
- Millaisia digitaalisen analytiikan työkaluja erilaisilla verkkoalustoilla käytetään?
- Kuinka yritykset voivat hyödyntää digitaalisia ja sosiaalisen median kanavia?
- Kuinka parantaa digitaalisten kanavien suorituskykyä ja hyödyntää markkinointi- ja asiakastietoja päätöksenteon tukena?
Tällä kurssilla opit analysoimaan verkkoalustoiden digitaalista dataa sekä höydyntämään analysoimaasi tietoa monipuolisesti, ja saat vastauksia esimerkiksi seuraaviin kysymyksiin:
- Millaisia digitaalisen analytiikan työkaluja erilaisilla verkkoalustoilla käytetään?
- Kuinka yritykset voivat hyödyntää digitaalisia ja sosiaalisen median kanavia?
- Kuinka parantaa digitaalisten kanavien suorituskykyä ja hyödyntää markkinointi- ja asiakastietoja päätöksenteon tukena?
Ilmoittautumisaika
-
Järjestämistapa
Verkko-opinnot
Toteutusaika
-
Koulutuksen tiedot
Kurssilla
esitellään data-analytiikkatyökalut neljään kategoriaan
- verkko- ja matkapuhelinsovellukset;
- sosiaalisen median hallinta;
- SEO: hakukoneoptimointi;
- CRM: asiakassuhteiden hallinta)
sekä tekoälyn suuriin kielimalleihin (LLM) digitaalisilla alustoilla.
Lisäksi keskitytään analysoimaan ja tiedottamaan asiakkaiden sitoutumisesta digitaalisissa ympäristöissä, vertailemaan kilpailijoita ja toimialaa sekä arvioimaan ja parantamaan digitaalisten kanavien suorituskykyä
Koulutusmuoto
Avoin yliopisto-opetus
Lukuvuosi
Lukuvuosi 2024-2025
Koulutusala
Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Opetuskieli
englanti
Opetuksen järjestäjä
Oulun yliopisto
Sijainti
online
Viimeksi päivitetty: 18.12.2024