Stressi haltuun! -teemaohjaus avoimen yliopiston opiskelijoille

Teemaohjauksessa käsitellään mm. seuraavia kysymyksiä: Mitä stressi on ja mistä tietää olevansa stressaantunut? Kuinka stressireaktiota voi purkaa? Mitkä keinot stressinhallintaan ovat hyviä, mitä keinoja kannattaa välttää?

Teemaohjaus: Stressi haltuun 20.4. klo 16.30-17.45 etäyhteydellä Zoomissa.

Kun ihmisen kohtaamat haasteet ja vaatimukset ylittävät hänen käytössään olevat voimavarat, seurauksena voi olla stressireaktio. Lyhytkestoinen stressi ei ole vaarallista, vaan se voi auttaa suoriutumaan käsillä olevista tehtävistä paremmin. Pitkittyessään stressi voi aiheuttaa monenlaisia fyysisiä ja psyykkisiä oireita sekä johtaa lopulta uupumukseen.

On tärkeää tunnistaa stressin ensioireet ja ottaa stressi haltuun mahdollisimman varhaisessa vaiheessa. Hallintakeinoja on monenlaisia ja kokeilemalla oppii, mitkä keinot sopivat juuri itselle. Avoimen yliopiston opiskelijoille suunnatussa teemaohjauksessa tutustutaan stressireaktioon ja stressioireisiin tarkemmin sekä pohditaan keinoja stressin purkamiseen. Tule nappaamaan vinkit ja harjoittelemaan stressin haltuunottoa avoimen yliopiston teemaohjaukseen!

Ilmoittaudu mukaan 18.4. mennessä!

Viimeksi päivitetty: 29.3.2023