Pop-upin innostavat JOY-lähetykset katsottavissa

Kiinnostavia JOY-aiheisia virtuaalikeskusteluja ja esittelyjä nähtiin Oulun yliopiston pop-up-studiolla Oulun keskustassa keväällä 2021. Ne ovat nähtävissä Oulun yliopiston Youtube-kanavalla.
Window of the University of Oulu Pop-Up Space in the city center

Tutkimuksesta innovaatioksi – yritysten osaamiseksi ja kilpailukyvyksi?

Suomelle elintärkeässä innovaatiojärjestelmässä tutkimuksen ja yritysten yhteistyö on ollut keskeistä kasvulle ja uudistumiselle. Korkeakoulu–yritys-yhteistyön onnistumisessa keskeisessä roolissa ovat prosessi, rakenteet ja vuorovaikutus. Yliopistossa on herätty kädenojennukseen ja perustettu innovaatiokeskus, yritysyhteistyön toimintamalli JOYn räätälöitävät koulutukset. Miten tarjoukset on otettu vastaan?
Keskustelemassa Oulun kauppakamarin varatoimitusjohtaja Esa Pellikainen, teknologiayhtiö Uros Oy:n Suomen maajohtaja, Rauno Jokelainen, Oulun yliopistolta liiketoiminnan kehittämispäällikkö Jouko Uusitalo sekä Jatkuvan oppimisen yliopisto JOYn palvelusta vastaava johtaja Eva Maria Raudasoja.

Oppia koko elämä

Tutkinto valmistui, kauan eläköön opiskelu! Tiesitkö, että yliopistossa voi opiskella kuka tahansa ikään ja pohjakoulutukseen katsomatta? Jatkuvaan oppimiseen panostetaan Suomessa nyt vahvasti, ja Oulussa muiden kuin tutkinto-opiskelijoiden määrä tuplataan 15 000:een lähivuosina. Jatkuvan oppimisen merkityksestä ihmiselle ja työuralle keskustelevat osaamistaan täydentävä palvelujohtaja Päivi Homanen ja suunnittelija Diana Yletyinen. Juontaa Elina Mattila-Niemi.

Tervetuloa inspiroitumaan! Opintoja kaikille ja avoimen väylä yliopistoon

Tule ihastumaan uusiin aiheisiin! Ehkä haluat kehittää itseäsi uuden kielen tai ICT-alan opinnoilla tai laajentaa omaa maailmankuvaa tutkitulla tiedolla. Innostamme myös suosiotaan kasvattavalle avoimelle väylälle eli opintoihin, joiden perusteella voi hakea yliopiston varsinaiseksi opiskelijaksi ilman pääsykoetta.
Kiinnostavista sisällöistä ja opiskelemisesta kertomassa tutkinto-ohjelmavastaava Henrik Hedberg, opiskelija Riina Pursiainen, suunnittelijat Diana Yletyinen ja Ruut Röpelinen

Kevät tuli, lumi suli, puro sanoi puli, puli – tulvien hyödyntäminen, mutta minkä kustannuksella?

Ennen tulvia säännösteltiin aina samojen päivämäärien mukaan, mutta ilmastonmuutoksen myötä tarkoista ajankohdista tuli ongelma. Miten monimutkaista tulvien ohjaaminen on nyt, ja miten sen trendit tulevaisuudessa arvotetaan?
Keskustelemassa Suomen ympäristökeskus SYKEn kehittämispäällikkö Seppo Hellsten, PVO-Vesivoima Oy:n ympäristöpäällikkö Aaro Horsma, Oulun yliopistosta apulaisprofessori Hannu Marttila sekä tutkija Anna-Kaisa Ronkanen.

Viimeksi päivitetty: 3.6.2021