Opiskelijoille suunnattu sähköpostiliikenne on siirtynyt student.oulu.fi -osoitteisiin

Useita ihmisiä työskentelee tietokoneiden äärellä

Uudistuksen perusteena on sähköpostiliikenteen tietosuojan paraneminen ja sähköpostin saavutettavuuden varmistaminen. Opiskelijoiden asiointisähköposti määräytyy opintotietojärjestelmässä (aik. Oodi, nyk. Peppi). Asiointisähköpostina on ryhdytty käyttämään 14.3.2022 lähtien student.oulu.fi- päätteisiä sähköpostiosoitteita. Tämä koskee myös avoimen yliopiston opiskelijoita. Tarvittaessa student.oulu.fi-osoitteesta voi tehdä uudelleenohjauksen johonkin muuhun sähköpostiosoitteeseen. Yliopiston suositus kuitenkin on, että opiskeluasioinnissa käytössä olisi vain student.oulu.fi-osoite.

Edelleenlähetyksen toiseen sähköpostiosoitteeseen voi asettaa seuraavalla tavalla:

1. Kirjaudu sähköpostitiliisi osoitteessa https://office365.oulu.fi

2. Kirjauduttuasi sisään Outlook Web Appiin, valitse oikeassa yläkulmassa näkyvä ratas ja valitse Asetukset.
3. Valitse Lähetä sähköpostisi edelleen
4. Tili > Liitetyt tilit -sivulla: kirjoita sähköpostiosoite, johon postisi käännetään Lähetä sähköpostini edelleen osoitteeseen: -tekstikenttään
5. Voit halutessasi asettaa ruksin Säilytä edelleenlähetetyistä viesteistä kopio Outlook Web Appissa – laatikkoon.
6. Valitse Aloita uudelleenlähetys ja lopuksi Tallenna.

Viimeksi päivitetty: 5.5.2022