Opintotietojärjestelmän vaihdosta aiheutuva käyttökatkos

Oulun yliopistossa siirrytään käyttämään uutta opintotietojärjestelmää, joka aiheuttaa avoimen yliopiston osalta muun muassa sen, että käyttökatkon aikana opinnoille ei voi ilmoittautua, opintosuoritusotteita ei voi tulostaa WebOodista ja opintosuorituksia ei voi kirjata.

Oulun yliopisto, kuten moni muukin yliopisto, siirtyy Oodi-opintotietojärjestelmästä käyttämään uudistettua Peppi-opintotietojärjestelmää. Opintotietojärjestelmän vaihdosta aiheutuu noin kuukauden pituinen käyttökatkos, joka vaikuttaa myös avoimen yliopiston opiskelijoiden arkeen. Huomioi alla olevat asiat, joihin käyttökatko vaikuttaa:

• 11.10. Ilmoittautuminen viimeistään avoimen yliopiston opintojaksoille nykyisessä ILPA-järjestelmässä. 12.10. lähtien ilmoittautuminen (myöskään jälki-ilmoittautuminen) opinnoille ei onnistu.
  • 20.10. - 21.11 Järjestelmien käyttökatko, jonka aikana ei voi ilmoittautua opiskelijaksi, kirjata opintosuorituksia, tulostaa suoritusotetta tai saada todistusta opintosuorituskokonaisuudesta. Katkon aikana suoritusotteen voi tilata OmaOpintopolku-palvelusta.
  • Opetus ja Moodle toimii käyttökatkon aikana normaalisti. Myös kirjaston palvelut toimivat normaalisti käyttökatkon aikana.
  • Opinnot yhteistyöoppilaitoksissa: tarkista käyttökatkon vaikutus järjestävästä oppilaitoksesta.
  • Ilmoittautuminen avoimen yliopiston opinnoille alkaa jälleen joulukuussa (pyritään avaamaan 8.12.2021 alkaen)
Viimeksi päivitetty: 16.11.2021