Maksuttomia opintoja avoimessa yliopistossa työttömille ja lomautetuille vuoden 2021 loppuun asti

Oulun yliopiston avoin yliopisto tarjoaa työttömille ja lomautetuille mahdollisuuden opiskella maksutta vuonna 2021. Maksuttomat opinnot edellyttävät todistuksen toimittamista työttömyydestä tai lomautuksesta.

Oulun yliopisto tarjoaa lomautetuille ja työttömille mahdollisuuden suorittaa avoimen yliopiston itsensä toteuttamia (ei koske yhteistyöoppilaitoksen toteuttamia) opintoja maksutta vuoden 2021 loppuun asti. Opintojen tulee alkaa ennen 21.12.2021. Huomaa, että opintoihin saattaa olla rajoitettu osallistujamäärä.

Opintoihin ilmoittautuminen alkaa elokuussa 2021 siten, että kasvatustieteiden opintoihin voi ilmoittautua 10.8. alkaen ja muihin opintoihin 12.8. alkaen. Avoimen yliopiston opintoja löydät täältä.

Todistuksen työttömyydestä voit tulostaa TE-toimiston Oma asiointi -palvelusta.
Lomautuksen voit todistaa työantajan toimittamalla lomautusilmoituksella.

Käsittelemme henkilötietojasi Oulun yliopiston tietosuojailmoituksen mukaisesti. Tietosuojailmoituksen pääset lukemaan täältä.

Toimintaohjeet
  1. Tutustu Oulun yliopiston itsensä toteuttamiin opintoihin. Opintojaksokuvauksessa kerrotaan, onko opinnot Oulun yliopiston vai yhteistyöoppilaitoksen järjestämiä.
  2. Varmista ennen ilmoittautumista TE-toimistosta opintojen mahdolliset vaikutukset työttömyysetuisuuksiin.
  3. Kun löydät sopivan/kiinnostavan kurssin, ota yhteys: avoin.yliopisto (at) oulu.fi. Otsikoi viesti: “Työttömän/lomautetun ilmoittautuminen + opintojakson nimi ja koodi”.
  4. Liitä viestiin voimassa oleva todistus työttömyydestä/lomautuksesta (koodit 02, 03 ja 07 käyvät).
  5. Saat vastausviestissä maksuttoman linkin opintojaksolle.
  6. Mikäli tarvitset, pyydä ilmoittautumisen jälkeen selvitys opinnoista TE-toimistolle avoin.yliopisto (at) oulu.fi -osoitteesta.
Viimeksi päivitetty: 15.6.2021