Avoimen yliopiston opiskelija! Opintosuoritukset ja muut opintotiedot löydät nyt Pepistä!

Oulun yliopistossa on siirrytty käyttämään uutta opintotietojärjestelmää nimeltä Peppi. Se sisältää tiedot muun muassa opiskelijoista, heidän opinto-oikeuksistaan, opintojaksoista ja opintosuorituksista.

Jokaisella opiskelijalla on pääsy omiin Peppi-tietojärjestelmässä oleviin opintotietoihin Peppi-käyttöliittymän kautta. Pepin käyttö edellyttää kirjautumista omalla henkilökohtaisella käyttäjätunnuksella, jonka opiskelija saa ilmoittauduttuaan ja saatuaan opinto-oikeuden avoimen yliopiston opintoihin (katso tarkemmin IT-palvelut opiskelijalle).

Pepissä opiskelija voi muun muassa:

• seurata opinto-oikeuksiaan ja opintosuorituksiaan
  • hankkia virallisen opintosuoritusotteen
  • tehdä muutoksen yhteystietoihin
  • viestiä opintojaksojen opettajien kanssa

Kun kirjaudut Peppiin, Löydät sieltä navigaatiovalikon, jonka kautta voi liikkua eri osioiden välillä: HOPS, suoritukset, kalenteri, opinnot, sopimuspankki, osaamisen tunnustaminen, valmistuminen, Atomi, palaute ja tentit.

Opintosuoritukset ja opintosuoritusotteen tilaus

Asetukset-sivulla näet nimesi ja sen opinto-oikeuden, jota tiedot koskevat. Voit vaihtaa tarkastelemasi opinto-oikeuden vetovalikosta nimesi alta. Kohdasta Opintosuoritukset, näet opintojesi etenemisen. Jos opintosuoritusta ei näy, tarkista, että katsot oikean opinto-oikeuden kohdalta.

Opiskelijan työpöydän yläreunasta löydät linkin Atomiin, jonka kautta voit hakea itsellesi esim. opintosuoritusotteen ja opiskelutodistuksen. Nämä tulostuvat kumpikin sähköisesti allekirjoitettuina pdf-dokumenttina. Sähköisesti allekirjoitetun dokumentin oikeellisuuden voi vastaanottaja todentaa todistus-verkkosivulla.

Seuraa Peppiä

Uuden opintojakson alkaessa, huomioi että useat opettajat lähettävät opintojaksojen aloittamiseen ja suorittamiseen liittyviä viestejä Pepin kautta. Viestit näkyvät esimerkiksi kirjautumisen jälkeen etusivulla ja niistä tulee ilmoitus Pepissä merkittyyn ensisijaiseen sähköpostiosoitteeseen. Ensisijainen sähköpostiosoite on yliopiston osoite, joka on @student.oulu.fi -loppuinen.

Lisää ohjeita Pepin käyttöön löydät Wikistä.
Viimeksi päivitetty: 2.2.2022