Vuorohoitoseminaari 2024

Vuorohoitoseminaari 2024 - Mitä kuuluu vuorohoitoon?

- op, Lukuvuosi 2023-2024 , -
Vuorohoitoseminaari 2024 järjestetään teemalla Mitä kuuluu vuorohoitoon? Seminaari on suunniteltu tiiviissä yhteistyössä kentällä toimivien vuorohoidon ammattilaisten kanssa. Ilmoittaudu mukaan hyvissä ajoin la 23.3.2024 klo 8.45- 15.00 verkkotapahtumaan.

Aloitusluennolla kuullaan ajankohtainen valtakunnallinen katsaus varhaiskasvatuksen ja vuorohoidon näkökulmasta. Valinnaisissa osuuksissa osallistujat voivat valita joko tiimityötä tai leikkiä käsittelevän teeman, jonka jälkeen seminaari jatkuu paljon toivotulla ja kiitosta saaneella paneelikeskustelulla.

Tänä vuonna osallistujilla on mahdollisuus vaikuttaa entistä enemmän seminaarin sisältöön! 1.3. mennessä tulleiden ilmoittautumisten yhteydessä kirjatut kysymykset huomioidaan kouluttajien sekä paneelikeskusteluiden sisällöissä.

Tule mukaan kuulemaan ja kertomaan ajankohtaisia kuulumisia vuorohoidon kentältä!

Verkko-opinnot

70€ + alv 24% / osallistuja

Jälki-ilmoittautumiset 18.3. jälkeen osoitteeseen: hanna.huotari@oulu.fi.

Vuorohoitoseminaari 2024 järjestetään teemalla Mitä kuuluu vuorohoitoon? Tämän vuoden vuorohoitoseminaari on suunniteltu tiiviissä yhteistyössä kentällä toimivien vuorohoidon ammattilaisten kanssa. Seminaari järjestetään verkkotapahtumana lauantaina 23.3.2024 klo 8.45- 15.00.

Ohjelma:

Yhteinen aloitus klo 8.45

Mitä kuuluu vuorohoitoon? klo 9.00–10.30, Jarkko Lahtinen
Jarkko Lahtisella on vankka kokemus varhaiskasvatuksesta. Koulutukseltaan hän on kasvatustieteen maisteri ja lastentarhanopettaja. Jarkko toimii Kuntaliitossa hyvinvointi- ja sivistysyksikössä kehittämispäällikkönä. Varhaiskasvatuksen vuorohoito on hänelle myös tuttua yli 30 vuotisen varhaiskasvatusuran ajalta. Ilmoittautumisen yhteydessä voit esittää Jarkolle teemaan liittyviä sinua askarruttavia kysymyksiä.

Vapaavalintainen osio, klo 10.45–12.00
(Huom. Valitaan ilmoittautumisen yhteydessä, sisältää teemaan liittyvän luennon)

1. Tiimityö työyhteisön vahvuudeksi, Jouni Veijalainen
    Jouni on kasvatustieteen tohtori. Hän on erikoistunut työilmapiirin ja tiimitoiminnan keskeisiin avaintekijöihin. Jounin kanssa pohdimme, miten tiimi voi vahvistaa työyhteisöä omalla toiminnallaan lapsiryhmä huomioiden. Ilmoittautumisen yhteydessä voit esittää Jounille teemaan liittyviä sinua askarruttavia kysymyksiä.
  2. Leikki oppimisympäristönä, Kirsi Järvinen
    Kirsi on laaja-alainen kasvatustieteen maisteri, erityisopettaja ja työnohjaaja. Kirsi johdattaa meidät leikin maailmaan ja tarjoaa vuorohoitoon toimivia vinkkejä siitä, millaisen oppimisympäristön leikki tarjoaa eri-ikäisten lasten kanssa. Ilmoittautumisen yhteydessä voit esittää Kirsille teemaan liittyviä sinua askarruttavia kysymyksiä.

Lounastauko klo 12.00-12.45

Paneelikeskustelu 1. klo 12.45–13.45
(Huom. Paneelikeskustelun aiheita tiedustellaan ilmoittautumisen yhteydessä)

• Keskustelua vuorohoidon käytännön järjestelyyn liittyvistä asioista