Tuotantotalouden peruskurssi (AVOIN YO)

5 op, Lukuvuosi 2024-2025, ay555225P
Johdantokurssi, jossa käydään tuotteiden ja palveluiden tuottamiseen liittyvät aihealueet kattavasti läpi.

Verkko-opinnot

Opintokokonaisuus koostuu seuraavista opintojaksoista

Tuotanto ja tuottavuus, tuotantostrategiat, ennustaminen, laskentatoimi ja kustannuslaskenta, investoinnit ja talouden suunnittelu, kestävä kehitys, kapasiteetin hallinta, sijaintipaikan valinta, tuotannon layout, henkilöstöasiat, toimitusketjun hallinta, alihankinta, varastojen hallinta, tuotannon suunnittelu, MRP ja ERP, tuotannon ohjaus, Just-in-Time & Lean, kunnossapito.

Tämän opintojakson järjestävät myös seuraavat yhteistyöoppilaitokset: Helsingin seudun kesäyliopisto, Hämeen kesäyliopisto, Jyväskylän kesäyliopisto, Kymenlaakson kesäyliopisto, Mikkelin kesäyliopisto, Pohjois-Pohjanmaan kesäyliopisto, Porin seudun kansalaisopisto, Savonlinnan kesäyliopisto ja SnellmanEDU.

Jatkuva oppiminen
Avoin yliopisto-opetus

Lukuvuosi 2024-2025

Koulutusala

Tekniikan alat

6310 Tuotantotalous

Opetuskieli

suomi

Oulu

Esitietovaatimukset

Opintojaksolla ei ole esitietovaatimuksia.

Opinto-ohjaus

avoin.yliopisto (at) oulu.fi