Tämä koulutus on arkistoitu eikä siihen voi enää ilmoittautua.

Siirry ajankohtaiseen koulutustarjontaan

Tieto ja tutkimus II, Tiedonhaku/Tieteellinen viestintä (AVOIN YO)

4 op, Academic Year 2019-2020 , ay040024Y

Multiform learning

Tarkista hinta järjestävältä kesäyliopistolta.

Koulutus on peruttu

Tämä koulutus on osa kokonaisuutta:

Tutkimustieto:
Tieteellisen tutkimuksen yleiset piirteet, tutkimustiedon merkitys, tutkimusetiikka, tutkimusmenetelmät eri näkökulmista (kliininen lääketiede, epidemiologia, biolääketiede ja terveystieteet)

Tieteellisen artikkelin lukeminen:
Tieteelliset lehdet ja julkaisuprosessin vaiheet, bibliometria, tieteellisen viestinnän etiikka, lääketieteen ja terveystieteiden eri alojen lähestymistavat ja kysymyksenasettelut, tieteellisen artikkelin rakenne, tutkimusasetelmat, tutkimuksen mahdolliset harhat, aineiston tilastollinen analysointi ja tulosten esittäminen, tilastollinen merkitsevyys ja kliininen merkittävyys, systemaattiset katsaukset ja meta-analyysit.

Tiedonhaku:
Kirjaston atk-palvelut, julkaisu lääketieteessä ja hammaslääketieteessä, tieteelliset lehdet verkossa, Medline, Medic, CINAHL, Scopus, Web of Science, Cochrane, elektroniset kirjat ja viitteidenhallintaohjelma.

Lääketieteellisen tutkimuksen erityispiirteet:
Eettiset ohjeet, kliinistä lääkeainetutkimusta koskevat määräykset, koe-eläinten käyttö tutkimuksessa, tutkimusryhmät.

Open university

Academic Year 2019-2020

Keski-Pohjanmaan kesäyliopisto

Kokkola