
STEAM buffet
Koulutuksessa valitaan yhteisten osuuksien lisäksi kaksi aihetta, jotka sinä tai yksikkösi katsotte tarpeelliseksi. Valintojen lisäksi voit tutustua halutessasi muidenkin aiheiden sisältöihin.
Valinnaiset aiheet:
• Digitaalinen valmistus
• Kuinka hyödyntää STEAM:ia luokassa
• Ohjelmointi ja robotiikka
• Yksikkön STEAM toiminnan kehittäminen
• Maker-tilat ja välineet
Hyödyntäkää mahdollisuutta osallistua yksikkönne eri tasoilta, niin pystytte valjastamaan STEAM:n kokonaisvaltaisesti toimintaanne.
Koulutuksen rahoittaa Opetushallitus.
Ilmoittautumisaika
Järjestämistapa
Toteutusaika
Hinta
Osallistujille maksuton
Ilmoittautuminen
Koulutuksen tiedot
STEAM-opetus, pedagogiikan uudistaminen, Maker-kulttuuri, opetussuunnitelma ja laaja-alainen osaaminen, STEAM-koulu/Makerspace oppimisympäristönä, Digitaalinen valmistaminen
Miten?
Koulutus toteutetaan kokonaan verkossa ja se sisältää ohjatun ja yhteisöllisen verkko-opiskelun lisäksi webinaareja (näiden ajankohdat ilmoitetaan myöhemmin). Koulutus rakentuu yhteisistä STEAM pähkinässä aloitusjaksosta, kahdesta valinnaisesta jaksosta ja STEAM hedelmät lopetusjaksosta.
Valittavia jaksoja ovat:
- Digitaalinen valmistaminen
- STEAM luokassa
- Ohjelmointi ja robotiikka
- STEAM toiminnan kehittäminen
- Maker-tilat/välineet
Näistä valinnaisissa jaksoissa pääset vertaistesi kanssa suunnittelemaan toimintaa tai toteuttamaan aiheeseen liittyvät kokeilut.
Koulutusmuoto
Lukuvuosi
Academic Year 2023-2024
Koulutusala
Oppiaine
Opetuskieli
Opetuksen järjestäjä
Sijainti
Osallistujien enimmäismäärä
Yhteystiedot
Lisätiedot ja yhteydenotot
Jaakko Korpela, jaakko.korpela@oulu.fi, puh. 0294 487 437