Pohjoissaame_toisena_kielenä

SOTE-alan koltansaamen perusopinnot 25 op ja aineopinnot 35 op

25-60 op, Academic Year 2024-2025
Oulun yliopiston Sote-alan saamen kielen ja kulttuurin koulutus -hankkeessa järjestetään inarinsaamen, koltansaamen ja pohjoissaamen sekä saamelaisen kulttuurin opintoja sosiaali- ja terveysalan henkilöstölle, alan opiskelijoille ja alan tutkinnon suorittaneille. Hanke on opetus- ja kulttuuriministeriön rahoittama, ja koulutukset ovat opiskelijoille maksuttomia.

Multiform learning

Koltansaamen opintojen hakukriteerinä on sosiaali- ja terveysalalla työskentely, alan opiskelu tai suoritettu tutkinto sosiaali- ja terveysalalta. Kaikilta hakijoilta vaaditaan suomeksi kirjoitettu motivaatiokirje.

Koltansaamen perusopinnot alkavat kielen alkeista, joten aiempaa koltansaamen kielitaitoa ei edellytetä. Jos opinto-oikeutta haetaan ainoastaan koltansaamen aineopintoihin (35 op), hakijalla tulee olla suoritettuna Giellagas-instituutissa suoritetut koltansaamen perusopinnot (25 op) tai Saamelaisalueen koulutuskeskuksessa koltansaamen kielen ja kulttuurin lukuvuosikoulutuksen opinnot (60 op).

Continuing training

Academic Year 2024-2025