Psykodynaaminen psykoterapeuttikoulutus (aikuiset) 2026-2029 Oulu

88 op, Lukuvuosi 2025-2026, -

Lähiopinnot

Koulutusmaksu on 15500 € – 13000 €. Koulutuksen hintaan ei kuulu työnohjauksesta ja koulutuspsykoterapiasta aiheutuvat kustannukset eikä seminaariopetuksen lisäksi edellytetty koulutuspäiville osallistuminen (56 tuntia).

Ilmoittautuminen avoinna
Ilmoittautuminen päättyy .

Mitä

Oulun yliopisto järjestää psykodynaamisen psykoterapeuttikoulutuksen Oulussa 2026–2029. Opiskelijan suoritettua koulutuksen hyväksytysti, Sosiaali- ja terveysalan lupa- ja valvontavirasto (Valvira) myöntää opiskelijalle hakemuksesta oikeuden käyttää psykoterapeutin ammattinimikettä.

Psykodynaaminen aikuisten hoitoon suuntautuva psykoterapeuttikoulutus pohjautuu psykoanalyyttiseen teoriaan psyykkisestä kasvusta ja kehityksestä sekä häiriöistä ja niiden hoitamisesta. Koulutuksessa perehdytään psyykkiseen kasvuun ja kehitykseen eri kehitysvaiheissa, psyykkisen tilanteen arvioon ja hoitomenetelmän valintaan, psykoanalyyttisen psykoterapian teoriaan ja menetelmään, eri tasoisiin psyykkisiin häiriöihin sekä teoreettisen tiedon soveltamiseen psykodynaamisessa psykoterapiassa.

Kenelle

Psykoterapeuttikoulutukseen hakeutuvilta edellytetään soveltuva perustutkinto, vähintään 30 op psykologian ja/tai psykiatrian opintoja sekä vähintään kahden vuoden kokoaikainen työkokemus mielenterveyspalveluissa tai sitä vastaavassa tehtävässä. Lisäksi hakijalla tulee olla mahdollisuus tehdä psykoterapeuttista potilastyötä koulutuksen aikana.

Tiedot Oulun yliopiston psykoterapeuttikoulutusten valintaperusteista löytyvät osoitteesta: https://www.oulu.fi/fi/joy/teemat/psykoterapeuttikoulutus

Miten

Koulutuksen kokonaislaajuus on 88 opintopistettä ja siihen kuuluu teoreettisia ja kliinisiä seminaareja, tutustumista alan kirjallisuuteen, koulutuspsykoterapiaa, psykoterapeuttista potilastyötä, työnohjausta sekä opinnäytetyö. Koulutus alkaa tammikuussa 2026. Koulutuspäivät järjestetään Oulussa.

Hakijat valitaan koulutukseen hakemuksen ja haastattelujen perusteella. Hakuaika alkaa 15.10.2024 klo 08:00.

Koulutukseen haetaan Opintopolun kautta. Pääset Opintopolkuun tästä linkistä.

Koulutuksen esite

Jatkuva oppiminen
Täydennyskoulutus

Lukuvuosi 2025-2026