Portugalin kielen alkeiskurssi, osa I (AVOIN YO)

5 op, Kesä 2024 , ay905082Y

Verkko-opinnot

Tarkemmat tiedot kurssimaksuista ja ilmoittautumisesta yhteistyöoppilaitoksen sivuilta

Ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen avoinna
Ilmoittautuminen päättyy .

Portugalin kielen kieliopin keskeiset rakenteet ja keskeinen perussanasto, kuuntelu-, lukemis- ja ääntämisharjoitukset sekä keskustelu- ja kirjoitelmaharjoitukset. Kurssi auttaa sinua kehittämään vuorovaikutustaitojasi portugalin kielellä ja tutustuttaa portugalinkielisten maiden kulttuureihin. Aihepiirien valinnassa on otettu huomioon arkipäiväisen kielen lisäksi alustavasti yliopisto- ja työelämäkieltä ja kielenkäyttöä.

Käsiteltäviä aihepiirejä ovat tapakulttuuri, juhlat, itsestä, perheestä ja opiskelusta kertominen, omat mielenkiinnon kohteet ja harrastukset, asuminen, tien kysyminen ja neuvominen, tapaamisen sopiminen, ajankäyttö, palveluiden tiedustelu ja saaminen, ravintola- ja matkustustilanteet. Keskeiset rakenteet ovat: verbin indikatiivin preesens, modaaliverbit, refleksiiviverbit ja -pronominit, indikatiivin yksinkertainen perfekti, subjekti-, akkusatiivi- ja datiivipronominit, omistussanat, demonstratiivipronominit, indefiniitit, prepositiot, prepositioilmauksia, järjestysluvut, päivämäärät, konjunktioita, päälauseen ja kysymyslauseen sanajärjestys. Portugalin kieliä on vain yksi, kuitenkin kurssilla tutustutaan kielen eri tasoilla oleviin eroihin sekä portugalinportugalissa että brasilianportugalissa.

Eurooppalaisen viitekehyksen taitotaso A1, aloitteleva kielenkäyttäjä.

Avoin yliopisto-opetus

Kesä 2024