Portugalin kielen alkeiskurssi, osa I (AVOIN YO)

5 op, Academic Year 2021-2022 , ay905082Y

Contact studies

Tarkemmat tiedot ilmoittautumisajasta ja hinnasta yhteistyöoppilaitoksen sivuilta

Opiskelija voi valita Portugalin portugalin tai Brasilian portugalin standardin: kielen kaikilla tasoilla on eroja, vaikka kyse on samasta kielestä. Kurssilla käsitellään peruskieliopin rakenteita ja niiden käyttöä. Opetellaan peruskanssakäymiseen liittyviä sanontoja, toiseen tutustumista kysymyksien avulla ja itsestä kertomista. Päivittäisten asioiden hoitamista opetellaan portugaliksi. Kyseisiltä aihepiireiltä perussanastoa kertyy kurssin aikana, kuin myös muuta keskeistä sanastoa, aloittaen käytetyimmistä verbeistä ja sanoista. Kurssilla harjoitellaan sekä ääntämistä että opetellaan portugalin eri variaatioiden kuuntelemista ja kannustetaan siihen itsenäisesti. Keskeiset rakenteet ovat: substantiivien monikkomuodot, sekä säännöllisiä että epäsäännöllisiä verbin indikatiivin preesensmuotoja, demonstratiivipronominit, kysymyssanat, sekä päälauseen että kysymyslauseen sanajärjestys. Kurssilla otetaan huomioon kielen eri tasoilla olevat kielenkäytön erot sekä Portugalissa että Brasiliassa. Myös muihin portugalinkielisiin kulttuureihin tutustutaan.

Open university

Academic Year 2021-2022