Konkretiaa ja vaikuttavuutta matematiikan opetukseen, ITSEOPISKELUKURSSI

2-29 op, Academic Year 2021-2022 , -
Koulutuksessa keskitytään matematiikan opetuksen konkretiaan, toiminnallisuuteen sekä esiopetuksen ja peruskoulun opetussuunnitelmiin.

Web-Based Studies
Study module
Independent study

Osallistujille ilmainen

Ilmoittautuminen avoinna
Ilmoittautuminen päättyy .

Osallistujille ilmainen

Luo tunnus

Koulutus on tarkoitettu itseopiskeluun, joten tässä kokonaisuudessa ei ole ohjausta. Koulutuskokonaisuus on ensisijaisesti suunnattu esiopetuksen-, luokan-, aineen- ja erityisopettajille.

Koulutuskokonaisuuteen on jatkuva itsekirjautuminen. Pääset itse luomaan tunnuksesi painamalla "Luo tunnus" painiketta. Voit suorittaa koulutuksen osia, 2-29 op, omaan tahtiin ja oman mielenkiintosi mukaan 31.12.2022 saakka.

Sisällöt

Yleiskatsaus matematiikan opetukseen, 3 op

• Yleiskatsaus matematiikan oppimisen ja opetuksen tilanteeseen
  • Matemaattisen osaamisen rakentuminen
  • Motivaatiotekijät
  • Kielitietoisuus matematiikassa
  • Matematiikan oppimisvaikeudet

Konkretiaa ja vaikuttavuutta esi- ja alkuopetuksen matematiikkaan, 3 x 2 op

• Luvut (2 op): Saat näkökulmia kohdata oppilaasi heidän taitotasonsa huomioiden lukukäsitteen kehittymisessä.
  • Laskutoimitukset (2 op): Perehdyt peruslaskutoimitusten toiminnalliseen opettamiseen esi- ja alkuopetuksessa.
  • Geometria ja mittaaminen (2 op): Saat välineitä opettaa geometriaa ja mittaamista toiminnallisesti oppilaan omakohtaiseen kokemukseen perustuen.

Konkretiaa ja vaikuttavuutta matematiikan opetukseen luokilla 3-6, 3 x 2 op

• Luvut (2 op): Saat keinoja monipuolistaa murto- ja desimaalilukujen opetusta oppilaan lähtötaso huomioiden.
  • Laskutoimitukset (2 op): Perehdyt peruslaskutoimitusten toiminnalliseen opettamiseen vuosiluokilla 3-6.
  • Geometria ja mittaaminen (2 op): Tutustut joihinkin uusiin tapoihin opettaa geometrian ja mittaamisen peruskäsitteitä.

Konkretiaa ja vaikuttavuutta matematiikan opetukseen luokilla 7-9, 3 x 2 op

• Lukujen ja laskujen kertaus (2 op): Opit luomaan lukujen ja laskutoimitusten jatkumon alakoulusta yläkouluun
  • Yläkoulun uusia aiheita (2 op): Opettelet uusia näkökulmia muutamien yläkoulun sisältöalueiden opettamiseen toimintameriaalien avulla.
  • Ongelmanratkaisu ja algoritminen ajattelu (2 op): Tutustut ongelmanratkaisuun ja algoritmiseen ajatteluun työskentelyn taitojen loogisten palojen avulla.

Soveltavat kurssit, 4 x 2 op:

• Ohjelmoinnillinen ajattelu ja ohjelmointiympäristöt, 2 op
  • Kamerakynä menetelmänä matematiikan opetuksessa, 2 op