Kliininen psykologia I: Terveyden ja mielenterveyden psykologia (AVOIN YO)

5 op, Academic Year 2022-2023 , ay412057P
Kurssi sopii kaikille kliinisestä psykologiasta ja terveyden sekä mielenterveyden edistämisestä kiinnostuneille opiskelijoille sekä jo työelämässä oleville terveyden ja mielenterveyden teemojen parissa työskenteleville tai siitä kiinnostuneille.

Web-Based Studies
Multiform learning

Tämä koulutus on osa kokonaisuutta:

Tavoite: Opiskelija hankkii terveyttä, mielenterveyttä ja mielenterveyden häiriöitä käsittelevää tietoa ja tutustuu hyvinvointia tuottaviin erilaisiin sovelluksiin. Opintojaksolla käsitellään ihmisen koko eliniän aikaista terveyskäyttäytymistä ja mielenterveyteen vaikuttavia tekijöitä. Tavoitteena on, että opiskelija oppii tunnistamaan terveyttä edistävien, normaalien sekä näistä poikkeavien prosessien piirteitä ihmisen käyttäytymisen yksilöllisellä biologispsyykkisellä ja perheen sekä häntä ympäröivän sosiaalisen ympäristön tasolla.

Sisältö:

• Terveyspsykologian perusteet ja psykologisen tiedon hyödyntäminen terveyden ja mielenterveyden edistämisessä
  • Mielenterveys ja mielenterveyden häiriöt psykologisina ilmiöinä lapsuudesta vanhuuteen
  • Terveyden ja mielenterveyden edistämisen interventiot
  • Positiivinen psykologia

Open university

Academic Year 2022-2023

Koulutusala

Education

2506 Psykologia

Opetuskieli

Finnish

Oulu

Osallistujien enimmäismäärä

Ensijaisesti ilmoittaudutaan kokonaisuuteen. Yksittäiselle opintojaksolle 10 paikkaa.

Esitietovaatimukset

Ei