Johdatus tiedekasvatukseen ja STEAM-pedagogiikkaan oppimisyhteisöissä

2 op, Lukuvuosi 2022-2023 , -
Kurssilla perehdytään tiedekasvatuksen ja STEAM-pedagogiikan tärkeimpiin elementteihin sekä tiedekasvatuksen välineisiin ja materiaaleihin.

Verkko-opinnot

Koulutus on ilmainen

Koulutuksessa perehdytään tiedekasvatuksen ja STEAM-pedagogiikan tärkeimpiin elementteihin sekä tiedekasvatuksen välineisiin ja materiaaleihin. Kurssin teemoja ovat tutkimisen taidot luonnontieteiden näkökulmasta, STEAM-opetus, sekä projektioppiminen, A(rts) ja sen merkitys, virtuaalitodellisuuden pedagoginen käyttäminen ja pakopelipedagogiikka.

Kurssi muodostaa kokonaisuuden ”Laaja-alaisen STEAM-oppimisprosessin suunnittelu, arviointi ja johtaminen“ – sekä ”Laaja- ja monialaisen STEAM-kouluprojektin suunnittelu ja toteutus“ –kurssien kanssa. Kursseja voi käydä myös yksittäin.

Jatkuva oppiminen
Täydennyskoulutus

Lukuvuosi 2022-2023

Osallistujien enimmäismäärä

Lisätiedot ja yhteydenotot

Riina Pursiainen, riina.pursiainen@oulu.fi

Koulutus on Opetushallituksen rahoittamaa henkilöstökoulutusta.

Koulutuksen toteuttaa STEAMillä laaja-alaisuutta oppimisyhteisöihin -hanke

Viimeksi päivitetty: 22.9.2022