Jakelukanavat ja kaupan ketjuliiketoiminta (AVOIN YO)

5 op, Academic Year 2022-2023 , AY00AN49
Tahdotko oppia arvioimaan kaupan liiketoimintamalleja tai ymmärtämään kaupan ja logistiikan taloudellisia ja yhteiskunnallisia vaikutuksia? Tule oppimaan tälle kurssille lisää jakelukanavista sekä kaupan ketjuliiketoiminnasta!

Web-Based Studies

Kurssilla tarkastellaan jakelukanavien rakenteellisia, toiminnallisia ja sosiaalisia tekijöitä ja toimintamalleja. Tutustutaan logistisiin toimintoihin, kanavajäsenten rooleihin ja tehtäviin sekä kaupan toimintamalleihin (esim. franchising, osuuskunnat, e-kauppa, monikanavainen jakelu). Jakelukanavien toimintojen vuorovaikutuksia ja suunnittelutehtäviä tarkastellaan myös havainnollistavien laskennallisten esimerkkien avulla.

Open university

Academic Year 2022-2023

Koulutusala

Business, administration and law

Markkinointi

Opetuskieli

Finnish

Osallistujien enimmäismäärä

Osallistujamäärä rajoitettu (maks. 30 avoimen yliopiston opiskelijaa).

Esitietovaatimukset

Suositus: Markkinoinnin perusteet tai sitä vastaava opintojakso. Kurssi-ilmoittautumisissa voidaan priorisoida sen suorittaneita.

Viimeksi päivitetty: 5.1.2024