GIS-perusteet ja kartografia

5 op, Academic Year 2023-2024 , 790101P
Tutustu nyt paikkatietojärjestelmän (GIS) ja kartografian perusteisiin!

Contact studies

Opintojaksolla opitaan geoinformatiikan ja kartografian peruskäsitteet, paikkatiedon rakenteen ominaisuudet sekä kartografisen visualisoinnin ja tilastografiikan keskeiset periaatteet. Erityisesti opintojaksolla painotetaan erilaisten teemakarttojen ominaisuuksia ja karttojen soveltamista eri käyttötarkoituksiin.

Harjoituksissa perehdytään lisäksi paikkatiedon tuottamiseen itse sekä tietokantakyselyjen tekemiseen paikkatietoaineistoista. Opintojakson harjoituksissa käytetään pääasiassa ArcGIS Pro -paikkatieto-ohjelmistoa, mutta opintojaksolla tutustutaan myös avoimen lähdekoodin QGIS-ohjelmistoon.

Tarkempi kurssiaikataulu löytyy Pepin opinto-oppaalta osoitteesta https://opas.peppi.oulu.fi/fi/opintojakso/790101P/270

Open university

Academic Year 2023-2024