Espanjan alkeiskurssi 1 - Español para principiantes 1 (AVOIN YO), Vaasan kesäyliopisto

5 op, Lukuvuosi 2024-2025, AY905024Y

Tarkemmat tiedot opintomaksuista ja ilmoittautumisesta Vaasan kesäyliopistolta.

2023-02_UniOulu-Giellagas_045_web.png

07.07.2024 - 06.08.2024

Koulutusala

Humanistiset alat

Kieliopinnot, espanja

Koulutuksen kuvaus

Kurssin perusrungon muodostavat keskeiset espanjan kielen kieliopin rakenteet ja keskeinen perussanasto. Kuuntelu-, lukemis- ja ääntämisharjoituksia sekä keskustelu- ja kirjoitelmaharjoituksia. Aihepiireissä näkyvät erityisesti vaihto-opiskelijan arjen tilanteet. Käsiteltäviä aihepiirejä ovat esimerkiksi espanjankieliset maat ja niiden tapakulttuuri, itsestä ja perheestä kertominen, tien kysyminen ja neuvominen, ravintola- ja matkustustilanteet, opinnoista keskusteleminen, asuminen, illanvieton järjestäminen. Keskeiset rakenteet ovat esimerkiksi: substantiivin suku ja luku, adjektiivin taipuminen, kysymysten muodostaminen, säännöllisten ja epäsäännöllisten verbien taipuminen preesensissä, refleksiiviverbit ja lähifutuuri.