Eliökunnan evoluutio ja systematiikka

5 op, Academic Year 2024-2025 , 750372A
Miten eliökunta on kehittynyt ja mitkä evolutiiviset prosessit ovat vaikuttaneet sen syntyyn ja kehitykseen? Tutustu nyt mm. kasvikunnan evoluutiohistoriaan ja systematiikan perusteisiin!

Contact studies

Maksuton

Kurssi antaa kattavan kuvan kasvi- ja eläinkunnan evoluutiohistoriasta ja siitä, millaisia makro- ja megaevolutiivisia prosesseja eliöiden systeemaattinen luokittelu kuvastaa. Lisäksi kurssilla perehdytään ihmisen evoluutioon. Luennoilla painopiste on suurissa kehityslinjoissa ja niiden perusteella muodostuneissa taksoneissa. Lisäksi luennoilla tutustutaan systematiikan käsitteisiin ja luokitteluperusteisiin sekä tutkimusmetodeihin.

Tarkempi kurssiaikataulu löytyy Pepin opinto-oppaalta osoitteesta: https://opas.peppi.oulu.fi/fi/opintojakso/750372A/5591?period=2024-2025

Open university

Academic Year 2024-2025