DigiWellPRO - digihyvinvointiosaamisen perusteet (AVOIN YO)

2 op, Academic Year 2024-2025, AY00AR83

Digitalisaatio on lisännyt nuorten digimedian (some & pelaaminen) käyttöä ja tuonut uusia ulottuvuuksia nuorten parissa toimivien ammattilaisten osaamiseen. Hallitsematon sosiaalinen median käyttö ja digipelaaminen voivat heikentää nuorten hyvinvointia merkittävästi, ja ammattilaisten onkin tärkeä osata ohjata nuorten digimedian käyttöä terveyttä ja hyvinvointia edistävään suuntaan. Tämä uusi verkkokoulutus vastaa tähän osaamistarpeeseen nuorten parissa toimivien ammattilaisten digihyvinvointiosaamista edistämällä! Katso kohta Ilmoittautuminen.

08.08.2024 - 18.06.2025

Koulutusala

Terveys- ja hyvinvointialat

Terveystieteet

Maksuton

Ilmoittautuminen

Ilmoittautuminen avoinna
Ilmoittautuminen päättyy 18.06.2025
Maksuton

Koulutuksen kuvaus

Yleisimmät sosiaalisen median alustat sekä digipelit ja peligenret, sosiaalisen median ja digipelaamisen hyödyt, digimedioiden hyvinvointia heikentävät vaikutukset, ongelmallisen digipelaamisen ja sosiaalisen median käytön haittojen tunnistaminen, yleisimmät verkkoympäristössä tapahtuvat riskitilanteet (nettikiusaaminen, seksuaalinen häirintä ja grooming sekä haittasisällöt), nuorten ohjaaminen ja tukeminen digimedioiden käytössä sekä ongelmien ennaltaehkäisy eri menetelmien avulla.