Digitaaliset tutkimusmenetelmät ihmistieteissä: GIS menetelmänä (AVOIN YO)

2 op, Summer 2023 , ay708205P
Miten GIS menetelmät, kartat ja kartografia liittyvät liittyvät ihmistieteisiin ja niiden opiskeluun? Tällä kurssilla pääset tutustumaan näiden menetelmien käyttöön harjoittelemalla itse, sillä paikkatietojärjestelmä (GIS) on olennainen osa tämän päivän humanistista tutkimusympäristöä. Tämä joustavasti toteutettu verkkokurssi soveltuu kaikille paikkatietojärjestelmistä (GIS) kiinnostuneille, myös lukiolaisille!

Web-Based Studies

Opintojakso on maksuton.

Paikkatietojärjestelmä (GIS) on olennainen osa tämän päivän humanistista tutkimusympäristöä. Paikkatietoaineiston hyvä saatavuus esimerkiksi internetin latauspalveluista ja vaadittavien ohjelmistojen kehitys mahdollistavat monipuolistenkin aineistojen käsittelyn matalalla kynnyksellä. Verkkokurssilla perehdytään GIS:n käyttöön, kartografiaan ja kartta-analyyseihin niin luentojen kuin erilaisten harjoitusten muodossa.

Open university

Summer 2023