Basics in eHealth (AVOIN YO)

5 op, Lukuvuosi 2024-2025, AY041201A

The student receives an initial view of future health ICT trends

08.08.2024 - 30.10.2024

Koulutusala

Terveys- ja hyvinvointialat

Lääketieteen tekniikka

Maksuton

Osallistujien enimmäismäärä

Ilmoittautuminen avoinna
Ilmoittautuminen päättyy 30.10.2024

Koulutuksen kuvaus

Termit ja käsitteet yhteiskunnalliset ulottuvuudet terveyspalvelujärjestelmä sähköinen potilaskertomus tiedonsiirto terveydenhuoltojärjestelmässä tiedonvaihto terveydenhuollon ammattilaisten ja kansalaisten välillä kansalaisten itse tuottama tieto, m-Health -ratkaisut kansalliset terveystietojärjestelmät Suomessa etäkonsultaatiot, esimerkkejä kuten teleradiologia, lääkärin etävastaanotot, etäkuntoutus taloudellinen ja toiminnallinen arviointi etäkoulutus terveydenhuollossa tulevaisuuden näkymiä terveydenhuollon informaatiojärjestelmissä opintojaksoittain vaihtuvia ajankohtaisaiheita kuten esimerkiksi tekoäly, tietoon pohjautuva lääketiede, verkkoturvallisuus jne. tilanteen mukaan Useimmat kurssilla käytetyt esimerkit perustuvat Pohjois-Suomessa käytettyihin tietojärjestelmäratkaisuihin.