Asiakaskehityksellä kilpailuetua (AVOIN YO)
5 op, Lukuvuosi 2025-2026, AY00AU52

Koulutuksen tiedot
Toteutusaika
-
Ilmoittautumisaika
09.11.2025 - 31.12.2025
Koulutusala
Kauppa, hallinto ja oikeustieteet
Oppiaine
Mikroyrittäjyys
Järjestämistapa
Verkko-opinnot
Hinta
100 €
Koulutuksen kuvaus
Asiakaskehityksen lähtökohtana on saada maksavat asiakkaat testaamaan yrityksen liikeideaa, tuotteita ja palveluja mahdollisimman pian. Tuotteita tai palveluja kehitetään alusta alkaen asiakkaan näkökulmasta. Onnistunut asiakaskehitys tuottaa asiakkaalle omistajuuden kokemuksen näin sitouttaen hänet yrityksen asiakkaaksi. Kurssin aikana opitaan (1) löytämään asiakas, (2) todentamaan asiakas, (3) rakentamaan asiakassuhde ja (4) rakentamaan yritys asiakkaan ympärille sekä (5) ymmärretään ketterän kehittämisen rooli osana asiakaskehitystä. Opiskelija saa yleiskuvan asiakaskehityksen teoriasta, prosessista ja käytännöistä sekä työkaluja asiakaskehityksen soveltamiseen.