Opi ja inspiroidu uuden tiedon äärellä

Oulun yliopiston jatkuvan oppimisen tarjonta mahdollistaa opiskelun myös elämää rikastavana harrastuksena, yleissivistystä lisäävänä arjen ilahduttajana sekä mahdollisuutena tuulettaa omia ajatuksia uuden tiedon äärellä.
Group of people learning together at the University of Oulu.

Mistä aiheesta sinä haluaisit oppia?

Mistä olet aina halunnut tietää lisää? Kiehtooko kielten opiskelu, kirjallisuus tai luonnontieteiden ihmeet? Laadukas tieteeseen pohjautuva opetus, vertaisverkostot ja mahdollisuus valita omiin aikatauluihin sopivat opinnot odottavat sinua Oulun yliopiston Jatkuvan oppimisen yliopistossa. Jatkuvan oppimisen yliopisto on elämänmittaista opiskelua varten. Meillä ei niinkään suoriteta tutkintoja vaan nautitaan uuden oppimisen ilosta!

Miten ilmoittaudun opiskelemaan?

Kun löydät kiinnostavan koulutuksen, katso koulutuksen esittelysivulta ohjeet ilmoittautumiseen tai koulutukseen hakemiseen. Suurin osa jatkuvan oppimisen opinnoista on avoinna kaikille kiinnostuneille - täytä vain ilmoittautumislomake ja varaa paikkasi ajoissa. Koulutuksissa on yleensä määritelty maksimi osallistujamäärä voidaksemme taata laadukkaan ohjauksen.

Osaan opintokokonaisuuksista, erityisesti pätevöitymiseen tähtääviin koulutuksiin, haetaan erillisen hakuprosessin kautta. Näihin löydät tarkat hakuohjeet koulutusesittelyn yhteydestä. Lisätietoja saat tarvittaessa koulutusuunnittelijalta, jonka yhteystiedot löytyvät niin ikään koulutuksen esittelysivulta.

Erillinen opinto-oikeus

JOY-tarjottimella on myös joitakin yliopiston tutkintoihin kuuluvia opintoja, joihin osallistuminen vaatii niin sanotun erillisen opinto-oikeuden hakemista. Näistäkin opinnoista lähes kaikki ovat avoinna ihan kaikille kiinnostuneille ja erillisen opinto-oikeuden hakeminen on vain erilainen ilmoittautumisreitti. Älä siis anna erillinen opinto-oikeus -termin säikäyttää!

Mitä opiskelu maksaa?

Jatkuvan oppimisen tarjonnassamme on sekä täysin maksuttomia opintoja että maksullisia opintoja. Koulutuksen hinnan löydät muiden tietojen tapaan koulutussivulta.

Mietityttääkö jokin opintojen aloittamiseen liittyvä asia?

Kaikissa opintojen valintaan, aloittamiseen ja suorittamiseen liittyvissä kysymyksissä autamme sinua osoitteessa joy(a)oulu.fi.