Suomen kielen jatkokurssi II

5 op, Lukuvuosi 2023-2024 , 900016Y
Tällä kurssilla etenet kohti edistyneiden tasoa ja itsenäistä kielenkäyttäjää. Opit lisää työelämän sanastoa.

Lähiopinnot
Itsenäinen opiskelu

Koulutus on maksuton

Tämä on ylempi jatkokurssi, jonka aikana opitaan kommunikoimaan arkipäivään ja työ- ja opiskeluelämään liittyvissä kirjallisissa ja suullisissa tilanteissa. Aihepiireissä ja harjoiteltavissa teksteissä painottuu työelämä, esimerkiksi työharjoittelu, työhakemus, työhaastattelu, työpaikkailmoitukset. Kontaktiopetuksessa pääpaino on suullisissa pari- ja ryhmäharjoituksissa.

Kurssin aihealueet ja viestintätilanteet: työelämä, harrastus- ja vapaa-aika; lyhyiden lehtitekstien ja ilmoitusten lukeminen; keskustelussa reagointi; puhelinfraasit.

Kurssin kielioppiasiat: perfekti, pluskvamperfekti ja verbien aikamuotojen käyttö, monikon partitiivi, genetiivi ja paikallissijat, passiivi ja ajanilmaukset.

Jatkuva oppiminen
Erillinen opiskeluoikeus

Lukuvuosi 2023-2024

8015 Kieliopinnot, suomea muunkielisille

Oulu

Osallistujien enimmäismäärä

Vähintään 2 paikkaa yliopiston ulkopuolisille osallistujille.

Esitietovaatimukset

Lähtötasovaatimuksena on A2.1, Suomen kielen jatkokurssi 1 (90015Y) tai vastaavat suomen kielen taidot.

Opinto-ohjaus

study.languages@oulu.fi