Suomen kielen jatkokurssi I

5 op, Lukuvuosi 2023-2024 , 900015Y
Tällä kurssilla vahvistat kommunikointitaitojasi suomeksi. Kartutat sanastoa ja tietämystäsi kielen rakenteista.

Lähiopinnot
Itsenäinen opiskelu

Koulutus on maksuton

Tämä on alempi jatkokurssi, jonka aikana opiskelija vahvistaa kommunikointitaitojaan jokapäiväiseen elämään liittyvissä tilanteissa. Kurssilla kartutetaan sanavarastoa ja tietämystä kielen rakenteista, harjoitellaan ymmärtämään ja tuottamaan puhuttua kieltä sekä harjoitellaan erilaisten lyhyiden tekstien lukemista.

Kurssin sisältöön kuuluvat seuraavat viestintätilanteet ja aihealueet: avun pyytäminen, asioiden ja ihmisten kuvaileminen, sähköpostin kirjoittaminen, elämäntarinan kertominen, koulutus- ja työhistoria, hakulomakkeen täyttäminen, ympäristön kuvaileminen, oman mielipiteen kertominen, keskusteluun osallistuminen, uutisten ja tilastojen lukeminen sekä tarinan kertominen.

Kielen rakenteista opitaan lisää imperfektistä ja objektista, lisää sana- ja lausetyyppejä sekä perfekti.

Jatkuva oppiminen
Erillinen opiskeluoikeus

Lukuvuosi 2023-2024

8015 Kieliopinnot, suomea muunkielisille

Oulun yliopisto

Oulu

Osallistujien enimmäismäärä

Vähintään 2 paikkaa yliopiston ulkopuolisille osallistujille.

Esitietovaatimukset

Lähtötasovaatimuksena on taso A1.3, Suomen kielen peruskurssi 2 (900053Y) tai vastaavat suomen kielen taidot.

Opinto-ohjaus

study.languages@oulu.fi