Kognitiivisen käyttäytymisterapian psykoterapeuttikoulutus 80 op 2024-2028 Oulu

80 op, Academic Year 2024-2025 , -

Contact studies

Koulutusmaksu on 21 000 EUR. Koulutusmaksuun ei kuulu yksilöpsykoterapia (vähintään 50 tuntia).

Mitä

Oulun yliopisto järjestää kognitiivisen käyttäytymisterapian psykoterapeuttikoulutuksen Oulussa 2024 - 2028. Opiskelijan suoritettua koulutuksen hyväksytysti, Sosiaali- ja terveysalan lupa- ja valvontavirasto (Valvira) myöntää opiskelijalle hakemuksesta oikeuden käyttää psykoterapeutin ammattinimikettä.

Koulutuksen tavoitteena on, että opiskelija hallitsee kokemuksellisesti sekä teorian että menetelmätyöskentelyn tasolla kaikkien eri osa-alueiden sisällä kognitiivisen käyttäytymisterapian työskentelytavan. Hän ymmärtää kognitiivisen käyttäytymisterapian tavoitteet, omaa kokonaiskuvan ja hallitsee terapeuttisen työskentelyn. Lisäksi hän osaa itsenäisesti hoitaa yksilöterapeuttina asiakkaiden moninaisia ja laajoja ongelmakenttiä. Koulutuksen tuomien valmiuksien yleisin sovellusympäristö on nuorille ja aikuisille annettava yksilöpsykoterapia.

Kenelle

Psykoterapeuttikoulutukseen hakeutuvilta edellytetään soveltuva perustutkinto, vähintään 30 op psykologian ja/tai psykiatrian opintoja sekä vähintään kahden vuoden kokoaikainen työkokemus mielenterveystyössä tai sen kaltaisessa työssä. Lisäksi hakijalla tulee olla mahdollisuus tehdä psykoterapeuttista potilastyötä koulutuksen aikana.

Tiedot Oulun yliopiston valintakriteereistä löytyvät psykoterapeuttikoulutusten hakuoppaasta osoitteesta: https://joy.oulu.fi/fi/teemat/psykoterapeuttikoulutus

Miten

Koulutus toteutetaan lähiopetuksena. Koulutukseen kuuluu teoria- ja menetelmäopintoja, ryhmätyönohjausta, ryhmämuotoista- ja yksilöllistä koulutuspsykoterapiaa, psykoterapeuttista potilastyötä, perehtymistä kirjallisuuteen (myös englannin kielellä), opinnäytetyö ja osaamisen näyttö. Koulutus alkaa syksyllä 2024 ja koulutuspäivät järjestetään Oulussa.

Hakijat valitaan koulutukseen hakemuksen ja yksilöhaastattelun perusteella. Hakuaika alkaa 28.4.2023 klo 08:00 ja päättyy 29.2.2024 klo 15:00. Ryhmähaastattelut pidetään 15.-17.4.2024 Oulussa. Haastatteluja ei järjestetä muina päivinä eikä etäyhteydellä. Haastatteluun kutsuttu hakija osallistuu haastatteluun vain yhtenä edellä mainituista päivistä. Haastattelun kesto on 45 minuuttia.

Syksyn 2024 koulutuspäivät ovat: 12–13.8; 13-14.9; 24-25.10; 22-23.11 ja 4-5.12

Koulutukseen haetaan Opintopolun kautta. Pääset Opintopolkuun tästä linkistä.

Koulutuksen esitteeseen pääset tästä linkistä.

Continuing training

Academic Year 2024-2025

Psykoterapia

Oulu